Ẫpatti : As a Film Critic with Buddhism

Authors

  • Palad Phrapin Phutthisaro คณะสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยมหาจุฬาลงกรณราชวิทยาลัย

Keywords:

Ẫpatti, film of Buddhism, Conflict.

Abstract

The controversial case became a religious conflict. Seen through a differentperspective view of a state power authority to position the film well. On thecontrary, most dating back to the substance of the facts in the film, the film createsawareness and deterrence to prevent any recurrence. The film is also the socialimplications, reflecting the fact that it appears as a symbol of the fact that theresolution should prevent over substance is in fact concealed.This article aims to study the phenomenon of the film. And do religiousattitude to adjust and offer a solution based on Buddhist principles. Using the studyof social phenomena, the arguments and the relevant documentation.

References

นิธิ เอียวศรีวงศ์ "อาบัติ' ในรัฐนาฎกรรมไทย". มติชนสุดสัปดาห์. ปีที่ ๓๕ ฉบับที่ ๑๘๓๖, ๒๓-
๒๙ ตุลาคม ๒๕๕๘:๓๐.
นิ้วกลม. "อาปัติ : ยุคสมัยที่ไม่มีเปรต". ปีที่ ต๕ ฉบับที่ ๑๘๓๖, ๒๓-๒๙ ตุลาคม ๒๕๕๘:๔๐
คมกฤช ยเต็กเด่ง. "ผี พราหมณ์ พุทธ : โยมอย่ 'เสือก'. ปีที่ ต๕ ฉบับที่ ๑๘๓๖, ๒๓-๒๙
ตุลาคม ๒๕๕๘:๖๗l.
ศิลา โคมฉาย. พล่านปีที่ ๓๕ ฉบับที่ ๘๓๖. ๒๓-๒๙ ตุลาคม ๒๕๕๘:๗๗l.

Downloads

Published

2016-04-20

How to Cite

Phutthisaro, P. P. . (2016). Ẫpatti : As a Film Critic with Buddhism. Journal of MCU Social Science Review, 5(1), 231–244. Retrieved from https://so03.tci-thaijo.org/index.php/jssr/article/view/245364