Black Faced, Jazz Shaped: Race and American Popular Culture 1830-1930
Main Article Content
บทคัดย่อ
This article will discuss race and popular culture in the United States from the early 19th century to the Jazz age of the 1920s. Rather than a historical overview, the article concentrates on specific areas of cultural expression that help to demonstrate how we should understand a rapidly changing America and how culture reflected that change. By initially considering the blackface minstrelsy craze of the 19th century and early 20th century, the article will display how racial masking played an important role in promoting an integrated musical culture in which jazz was a vital component. Therefore, while African Americans continued to endure deeply rooted racial prejudice and discrimination, by the 1920s their contribution to America's cultural identity was beyond doubt.
บทความนี้ศึกษาเกี่ยวกับกลุ่มเชื้อชาติและวัฒนธรรมสมัยนิยมในประเทศสหรัฐอเมริกา ตั้งแต่ต้นศตวรรษที่ 19 จนถึงยุคสมัยเพลงแจ๊สแห่งปีทศวรรษ 1920 โดยนำเสนอแง่มุมต่างๆ ในการแสดงออกทางวัฒนธรรม ซึ่งช่วยให้เข้าใจประเทศสหรัฐอเมริกาในยุคที่มีการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็ว และแสดงให้เห็นว่าวัฒนธรรมได้สะท้อนการเปลี่ยนแปลงเหล่านั้นอย่างไร บทความนี้มุ่งวิเคราะห์ความนิยมแนวดนตรีและการแสดงที่คนผิวขาวทาหน้าดำให้เหมือนทาสผิวดำ (blackface minstrelsy) ในศตวรรษที่ 19 และต้นศตวรรษที่ 20 และสื่อให้เห็นว่าการอำพรางทางเชื้อชาติ มีบทบาทยิ่งในการเสริมสร้างวัฒนธรรมดนตรีแนวบูรณาการ ซึ่งเป็นองค์ประกอบสำคัญของดนตรีประเภทแจ๊สและบลูส์ ดังนั้นในขณะที่ชนอเมริกาผิวดำยังคงต้องอดทนต่ออคติและการแบ่งแยกสีผิวที่หยั่งรากลึก ในช่วงก่อนทศวรรษที่ 19-20 บุคคลเหล่านั้นยังได้ให้มรดกที่เป็นเอกลักษณ์ทางวัฒนธรรมแก่ประเทศสหรัฐอเมริกาอย่างแท้จริง