EFFECT OF USING KAHOOT INSTRUCTION ON LEARNING ACHIEVEMENT, RETENTION ANDINSTRUCTIONAL SATISFACTION OF MEDICAL STUDENT

Authors

  • Supachai Srichantha Kalasin Hospital

Keywords:

Durability, Satisfaction, Kahoot, Learning Management

Abstract

The objectives of this research article are: 1. Compare academic achievement in the subject of cerebral hemorrhage. of 5th year medical students before and after studying with Kahoot program activities. 2. Study satisfaction. 3. Study persistence in learning. The research sample was 5th year medical students at the Clinical Medical Education Center. Kalasin Hospital Number 15 people Obtained through purposive sampling. The tools used in this research consisted of 1) learning management plans, 2) achievement tests, 3) satisfaction measures, and 4) durability measures. Statistics used in data analysis include mean, standard deviation. and independent group t-tests.

The results of the research found that: 1. Academic achievement in the subject of cerebral hemorrhage in the course Surgery 3 for medical students Before and after organizing learning enhancement activities Using the Kahoot program with statistical significance at the .05 level. 2. Results of analysis of medical students' satisfaction. Satisfaction with the organization of additional learning activities using the Kahoot program was overall at the highest level. 3. After a period of 2 weeks, it was found that medical students who were taught to organize additional learning activities Using the Kahoot program is also durable in learning. Statistically significant at the .05 level.

References

กิ่งกมล ศิริประเสริฐ และกอบสุข คงมนัส. (2564). ผลการจัดการเรียนรู้โดยใช้ห้องเรียนกลับด้านร่วมกับเกม Kahoot วิชาภาษาอังกฤษที่มีตอผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและการกำกับตนเองของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2. วารสารวิจัยและนวัตกรรม, 4(2), 157–180.

เจษฎา ราษฏร์นิยม. (2564). ผลของการใช้ Kahoot เป็นเครื่องมือช่วยวัดประเมินผลระหว่างเรียนในการจัดการเรียนรู้แบบ4E×2 ที่มีต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความสามารถในการคิดวิเคราะห์. วารสารวิทยาศาสตร์และวิทยาศาสตร์ศึกษา, 4(2), 264-278.

ตรีพร กำลังเกื้อ และคณะ. (2561). ทัศนคติของนิสิตแพทย์ต่อการจัดการเรียนการสอนวอร์ดราวน์ในหลักสูตรแพทยศาสตร์บัณฑิต. วารสารรามาธิบดีเวชสาร, 41(1), 48-57.

จีระพงษ์ โพพันธุ์. (2562). ความหมายของเทคโนโลยี. สืบค้น 26 กุมภาพันธ์ 2566, จาก https://kru-it.com/design-andtechnology-m1/definition-of-technology/

ปริญญาภรณ์ พิลึก. (2558). ความพึงพอใจของนิสิตแพทย์ชั้นปีที่ 4 ที่มีต่อการจัดการเรียนการสอน ในรายวิชาบูรณาการอายุรศาสตร์ ภาควิชาอายุรศาสตร์ คณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์. วารสารธรรมศาสตร์เวชสาร, 15(3), 434-442.

Debbita, T. A. L. (2018). Kahoot! It: Gamification in Higher Education. Pertanika Journal of Social Science and Humanities, 26(1), 565-582.

Donkin, R. & Rasmussen, R. (2021). Student Perception and the Effectiveness of Kahoot!: A Scoping Review in Histology, Anatomy, and Medical Education. Anat Sci Educ, 14(5), 572-585.

Ismail, M. A. A. et al. (2019). Using Kahoot!! as a formative assessment tool in medical education: a phenomenological study. BMC medical education, 19(1), 230-238.

Shawwa, L. & Kamel, F. (2023). Assessing the Knowledge and Perceptions of Medical Students After Using Kahoot! in Pharmacology Practical Sessions at King Abdulaziz University, Jeddah. Cureus, 15(3), 1-8.

Wang, A. I. (2016). The effect of digitizing and gamifying quizzing in classrooms.Scotland: University of the West of Scotland, Paisley.

Downloads

Published

2024-03-06

How to Cite

Srichantha, S. (2024). EFFECT OF USING KAHOOT INSTRUCTION ON LEARNING ACHIEVEMENT, RETENTION ANDINSTRUCTIONAL SATISFACTION OF MEDICAL STUDENT. Journal of MCU Social Science Review, 13(2), 336–348. Retrieved from https://so03.tci-thaijo.org/index.php/jssr/article/view/275405