ENHANCING ABILITY ON CHINESE SPEAKING THROUGH FLIPPED CLASSROOM WITH GAMIFICATION FOR UNDERGRADUATE STUDENTS

Authors

  • Zhu Yulin Dhurakij Pundit University
  • Paitaya Meesat Dhurakij Pundit University

Keywords:

Flipped Classroom, Gamification, Enhancing Ability on Chinese Speaking, Learning Achievement, Motivation

Abstract

Objectives of this research article were: 1. To compare ability on Chinese Speaking with 75 percent set criteria, 2. To compare students’ Chinese learning achievement, 3. To investigate undergraduate students’ motivation on enhancing ability on Chinese speaking. The samples used were 16 undergraduate students, minoring in Chinese language. They had taken the Chinese course in the 2nd academic year 2022 at Faculty of Tourism and Hospitality, Dhurakij Pundit University. The research instruments were as follows: 1. Chinese subject learning plans, 2. Chinese speaking test, 3. learning achievement tests, and
4. a questionnaire for investigating the students’ motivation. The data were analyzed by percentage, mean, standard deviation, t-test for Dependent samples and t- test for One sample.

The results of the study were found as follows: 1. For the Chinese speaking test, the overall score was higher than the criterion score at 75 percentage, significantly at the 0.05 level. (t=-75.582, p=.000); 2. The score from students’ learning achievement post-test was higher than that of pre-test at the 0.05 level of significance (t=7.043*, p=.000); 3. Undergraduate students’ motivation on enhancing ability on Chinese was at a high level.

References

เจริญ ภูวิจิตร. (2564). การจัดการเรียนรู้ทางออนไลน์อย่างมีประสิทธิภาพในยุคดิจิทัล. กรุงเทพฯ: สำนักงานปลัดกระทรวงศึกษาธิการ.

ธนภณ ไชยชนะ. (2557). การพัฒนาการเขียนพินอิน (สระลดรูป) ของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 4 โรงเรียนปรินส์รอยแยลส์วิทยาลัย (รายงานการวิจัย). เชียงใหม่: โรงเรียนปรินส์ รอยแยลส์วิทยาลัย.

บุญชม ศรีสะอาด. (2556). วิธีการทางสถิติสำหรับการวิจัย เล่ม 1 (พิมพ์ครั้งที่ 5). กรุงเทพฯ: สุวีริยาสาส์น.

เบญจภัค จงหมื่นไวย์ และคณะ(2561). เกมมิฟิเคชันเพื่อการเรียนรู้. วารสารวิชาการการประยุกต์ใช้เทคโนโลยีสารสนเทศ, 4(2), 34-43.

วรากร แซ่พุ่น และคณะ. (2560). การศึกษาสภาพและปัญหาการเรียนการสอนภาษาจีนของโรงเรียนมัธยมศึกษาในจังหวัดยะลา. วารสารมหาวิทยาลัยราชภัฏยะลา, 12(ฉบับพิเศษ). 126-136.

วิภาวรรณ สุนทรจามร. (2559). รายงานการวิจัยเพื่อพัฒนาการเรียนการสอนภาษาจีนในประเทศไทยสังเคราะห์ภาพรวม. กรุงเทพฯ: สำนักงานเลขาธิการสภาการศึกษา.

ศรินยา วงษ์ช่างหล่อและคณะ. (2561). ผลการจัดกิจกรรมการเรียนรู้แบบห้องเรียนกลับด้านที่มี ต่อผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนและความรับผิดชอบในการเรียนหลักการใช้ภาษาไทยของนักเรียน ระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลาย โรงเรียนสวนศรีวิทยา จังหวัดชุมพร. นนทบุรี: มหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช.

สถานเอกอัครราชทูต ณ กรุงปักกิ่ง. (2562). ข้อมูลพื้นฐานเศรษฐกิจจีน. สืบค้น 1 มีนาคม 2565, จาก https://thaiembbeij.org/th/republic-of-china/investment/

สุวิมล มธุรส. (2564). การจัดการศึกษาในระบบออนไลน์ในยุค NEW NORMAL COVID-19. วารสารรัชต์ภาคย์, 15(40), 33-42.

หวัง หลิงเฉียน และไพทยา มีสัตย์ (2564). การพัฒนาความสามารถในการสื่อสารภาษาจีนโดยใช้วรรณกรรมเป็นฐานร่วมกับเทคนิค Think Pair Share สำหรับนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 4. วารสารสหวิทยาการนวัตกรรมปริทรรศน์, 6(1), 33-47.

Alfares, N. (2017) Benefits and Difficulties of Learning in Group Work in EFL Classes in Saudi Arabia. English Language Teaching, 10(7), 247-256.

Anderson, L. W. & Krathwohl, D. R. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. New York: Addison Wesley Longman.

Barkley, E. F. (2010). Student engagement techniques: A handbook for college faculty. San Francisco: Jossey-Bass.

Bashirath, M. (2011). Factor Effecting Students’ English-Speaking Skills. British Journal of Arts and Social Sciences, 2(1), 34-50.

Hanban. (2019). Confucius Institute. Retrieved March 20, 2022, from http://www.hanban.org/confuciusinstitutes/

Harris, D. P. (1990). Testing English as a second language. New York: McGraw-Hill Book.

Hilton, H. (2008). The link between vocabulary knowledge and spoken L2 fluency. Language Learning Journal, 36(2), 153-166.

Hoffman, L. (2015). Longitudinal analysis: Modeling within-person fluctuation and change. New York: Routledge.

Huang, B. & Hew, K. F. (2018). Implementing a theory-driven gamification model in higher education flipped courses: Effects on out-of-class activity completion and quality of artifacts. Computers & Education, 125(1), 254-272.

Huang, W. H. Y. & Soman, D. (2013). A practitioner's guide to gamification of education. Toronto: Rotman School of Management University of Toronto.

Khusnia, A. N. (2017). Politeness Strategies in EFL Classroom: Building Positive Values in Students. Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR), 109(1), 32-35.

Li, H. (2017). Feasibility research on the teaching mode of gamification flipped classroom in teaching Chinese as a foreign language. Chaina: Heilongjiang University.

Lin, S. F. (2021). China-Thailand Economic and Trade Relations in Perspectives of Thai Students Studying in China. Foreign Language Office of the Lower House of the Chinese National Assembly. Retrieved March 20, 2022, from https://shorturl.asia/2h5Qv

Marczewski, A. (2017). The ethics of gamification. XRDS, 24(1), 56-59.

Pérez, N. (2016). Effects of Tasks on Spoken Interaction and Motivation in English Language. Gist Education and Learning Research Journal, 13(1), 34-55.

Reng, S. J. (2018). Application of Game Teaching Method in Thailand's Junior High School in Chinese Teaching. Chaina: Yunnan University.

Tayler, A. (1986). Communicating. New Jersey: Prentice Hall International.

Topîrceanu, A. (2017). Gamified learning: A role-playing approach to increase student in-class motivation. Procedia Computer Science, 112(1), 41-50.

Downloads

Published

2024-09-01

How to Cite

Yulin, Z., & Meesat, P. (2024). ENHANCING ABILITY ON CHINESE SPEAKING THROUGH FLIPPED CLASSROOM WITH GAMIFICATION FOR UNDERGRADUATE STUDENTS. Journal of MCU Social Science Review, 13(5), 250–263. Retrieved from https://so03.tci-thaijo.org/index.php/jssr/article/view/269986