Visualization of "Masculinity" through Main Characters in Boy Love Series
DOI:
https://doi.org/10.14456/iarj.2023.8Keywords:
Masculinity; , Main Characters; , Boy Love SeriesAbstract
The advancement of communication and technology has caused rapid changes in the economy, values, and thoughts of the people in society. People are increasingly focusing on social issues, especially gender studies. The work entitled “Visualization of "Masculinity" through Main Characters in Boy Love Series” is a qualitative work to analyze the main characters that are leading tops and leading bottoms of 3 of the studied boy love series, namely, A Tale of Thousand Stars (2021), Kinn Porsche the Series (2022) and Sky in Your Heart The Series (2022), with the main objective of the building of the understanding of the visualization of the ‘Masculinity’ in main characters of the aforementioned series. The findings from the study point out that the boy love series has presented the masculinity of the top and the bottom leading characters as follows. (1) The ‘top’ leading character has the elements of masculinity that include the profession or career with authority to make key decisions and with the main duty to protect other people who seem to be weaker, the strong and willowy physique that looks dignified and does not show emotions or weakness, the difficulty in expressing the feelings and not so close relationships with men. (2) The ‘bottom’ leading character has the elements of masculinity that include the profession or career that does not emphasize decision making but emphasizes teaching, using the imagination and taking care of others, delicate and petit body, the expression of emotions and weakness to others, the comfort of the expression of feeling, close relationships with men. The masculinity shown in the aforementioned boy love series is both the same as and different from, with the additional features of conventional and modern masculinity. This reflects that masculinity does not have fixed features but can vary in accordance with eras and values in society.
References
ก้องเกียรติ โขมศิริ, กฤษดา วิทยาขจรเดช, และบัญชร วรเศรษฐ์อารี. (ผู้กำกับ). (2565). คินน์พอร์ช เดอะซีรีส์ [ละครโทรทัศน์]. กรุงเทพฯ: บี ออน คลาวด์.
กำจร หลุยยะพงศ์. (2539). การวิเคราะห์เนื้อหาการนำเสนอภาพของความเป็นชายในโฆษณาเบียร์สิงห์. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต สาขาวิชาการสื่อสารมวลชน, ภาควิชาการสื่อสารมวลชน: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
นพณัช ชัยวิมล. (ผู้กำกับ). (2564). นิทานพันดาว [ละครโทรทัศน์]. กรุงเทพฯ: จีเอ็มเอ็มทีวี.
นฤพนธ์ ด้วงวิเศษ. (2558). รื้อสร้างมายาคติ “ความเป็นชาย” ในสังคมไทย. Retrieved from: https://www.sac.or.th/databases/anthropology-concepts/articles/3
พงษ์ศักดิ์ พุ่มประดิษฐ์. (2553). การรับรู้ภาพความเป็นชายในโฆษณาผลิตภัณฑ์เพื่อการดูแลตนเองสำหรับผู้ชายทางโทรทัศน์. วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต สาขาวิชาการสื่อสารมวลชน, ภาควิชาการสื่อสารมวลชน, คณะนิเทศศาสตร์ : จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
เย็นจิตร ถิ่นขาม. (2555). วัฒนธรรมกับการเปลี่ยนแปลง : ความหลากหลายบนความหลายหลาก. Retrieved from: https://www.gotoknow.org/posts/358168
ศิวัจน์ สวัสดิ์มณีกุล. (ผู้กำกับ). (2565). ขั้วฟ้าของผม [ละครโทรทัศน์]. กรุงเทพฯ: สตูดิโอ วาบิ ซาบิ.
สหะโรจน์ กิตติมหาเจริญ. (2563). สยาม เยนเติลแมน. กรุงเทพฯ: มติชน.
Abbott, M. R. (1992). Masculine & Feminine. Boston: McGraw-Hill.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Arisara Chomngam, Kanjana Laochockchaikul
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Copyright on any article in the Interdisciplinary Academic and Research Journal is retained by the author(s) under the under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License. Permission to use text, content, images, etc. of publication. Any user to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of articles, crawl them for indexing, pass them as data to software, or use them for any other lawful purpose. But do not use it for commercial use or with the intent to benefit any business.