Development of Electric Guitar Playing Using the Tapping Technique Base on the Ideas of Arpeggio

Main Article Content

Buncha Asakit
Manozz Yokchuae
Chalongchai Thatsanakowit

Abstract

 This academic article aims to present guidelines for developing electric guitar skills using the tapping technique based on the concept of arpeggio by analyzing and synthesizing playing styles. The study and development of the Triad (Triad) encompassed five distinct approaches: 1) left-hand and right-hand placement skills to prepare for practicing electric guitar; 2) music theory in terms of chord progression and determining the notes in the chords for practice in an arpeggio style; 3) practice using the one-string tapping technique; 4) practice using the two-string tapping technique; and 5) practice using the three-string tapping technique. In addition, the five development guidelines allow you to continue playing in combination with the different forms of sound scales. Playing involves identifying chord paths in a variety of intricate formats. This fosters the development of systematic knowledge, incorporating the advantages of formulating a system of thought in music theory into practical processes. It also aids in the development of skills for playing the electric guitar. It is considered an important part of organizing teaching and learning into practice. It involves honing one's playing skills to produce musical compositions. The task involves arranging electric guitar playing styles for various music forms, including chord progression applications. Furthermore, the orchestration of songs using more than one electric guitar is of high quality.

Article Details

How to Cite
Asakit , B., Yokchuae, M. ., & Thatsanakowit, C. . (2024). Development of Electric Guitar Playing Using the Tapping Technique Base on the Ideas of Arpeggio. Journal of Humanities and Social Sciences Suratthani Rajabhat University, 16(1), 279–302. Retrieved from https://so03.tci-thaijo.org/index.php/jhsc/article/view/273962
Section
Academic Articles

References

เจตนิพิฐ สังข์วิจิตร. (2562). เพาเวอร์คอร์ด ตอนที่ 1 แนวคิดพื้นฐานของเพาเวอร์คอร์ด.

วารสารดนตรีรังสิต มหาวิทยาลัยรังสิต, 14(1), 2.

ธรรมรัตน์ ดวงศิริ. (20 กุมภาพันธ์ 2559). ธรรมรัตน์ ดวงศิริ Champ Guitar Idol 2009 in

England. [ออนไลน์]. ยูทูป. https://www.youtube.com/watch?v=-AVN

srSmvWQ

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งสองสาย โดยใช้ทางเดินคอร์ด I - ii

– iii – IV – V – I. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งสองสาย โดยใช้ทางเดินคอร์ด I-IV-

vii๐-iii-vi-ii-V-I. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งสามสาย โดยใช้ทางเดินคอร์ด I – ii.

ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏ

สุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งสามสาย โดยใช้ทางเดินคอร์ด I – ii

– iii – IV – V. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งสามสาย โดยใช้ทางเดินคอร์ด I – ii

– iii – IV – V - I. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งหนึ่งสาย โดยใช้ทางเดินคอร์ด I – vi

– ii – V. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัย

ราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ (ผู้ถ่ายภาพ). โน้ตการใช้เทคนิคแทปปิ้งหนึ่งสาย อยู่ในทางเดินคอร์ด I - vi.

ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏ

สุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

บัญชา อาษากิจ, และ สิปปภาส ตัญจนะ. (2562). คอร์ดโทน พื้นฐานการฝึกปฏิบัติกีตาร์ไฟฟ้า

ในรูปแบบแจ๊สบลูส์. วารสารมนุุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัย

ราชภััฏสุราษฎร์ธานี, 11(2), 247-272.

มาโนชญ์ ยกเชื้อ (ผู้ถ่ายภาพ). ภาพของมือขวาก่อนการฝึกปฏิบัติ. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะ

มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9

ธันวาคม 2566.

มาโนชญ์ ยกเชื้อ (ผู้ถ่ายภาพ). ภาพของมือซ้ายก่อนการฝึกปฏิบัติ. ณ ห้องราชพฤกษ์ คณะ

มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏสุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9

ธันวาคม 2566.

มาโนชญ์ ยกเชื้อ (ผู้ถ่ายภาพ). ภาพของมือซ้ายและมือขวาก่อนการฝึกปฏิบัติ. ณ ห้อง

ราชพฤกษ์ คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏ

สุราษฎร์ธานี. เมื่อวันที่ 9 ธันวาคม 2566.

Alfredssan, D. (2014). Dream-Theater-A-Fortune-In-Lies. https://www.scribd.

com/ document/485075401/Dream-Theater-A-Fortune-In-Lies.

Brooks, A. C. (2022). Rock Guitar Tapping Technique Learn The-Two-Handed

Tapping Technique of Rock Guitar Mastery. Cirencester‏: ‎Fundamental-

Changes Publishers.

Edwards, O. (2008). Of Sins and Shadows. https://www.alloutguitar.com/

interviews/ michael-romeo-interview-–-perfect-symphony-part-

two-2002-2008.

Johnson, C. (2012). Essentail Rock Guitar Techniques. WI: Hal Leonard.

Marshall, W. (1988). Metallica And Justice for All. WI: Hal Leonard.

Miller, T. (1996). Symphony X in The Divine Wings of Tragedy [CD]. NJ:

Nuclear Blast.

Phillips, M. & Chappell, J. (2006). Guitar for Dummies. NJ: Wiley.

Prince, L. (1997). Of Sins And Shadows. http://metalscript4.freehostia.com/

Symphony_X /PDF/of_sins_and_shadows.pdf.

Schusterbauer, D. (2020). Training Programme for Metal on the Electric

Guitar. Berlin: Hage Musikverlag GmbH & Co. Kg.

Tengku, K. S., & Ervina, C. M. (2022). The Analysis Meaning of Metallica Album

“And Justice for All”, Budapest International Research and Critics

Institute-Journal, 5(3), 1-8. https://doi.org/10.33258/birci.v5i3.5883.

Tunnicliffe, E. (2023). A Fortune in Lie. https://college.berklee.edu/bt/191/

coverstory.html.