CREATION OF ART PRODUCTION FORM A LIVE CONCERT “BABB BIRD BIRD SHOW” GMM GRAMMY PUBLIC COMPANY LIMITED
Main Article Content
Abstract
The objectives of this article are 1) to study the process of creation and management of the 2nd BABB BIRD BIRD Show Concert, 1987, the 5th BABB BIRD BIRD Show, 1991, and the 11th BABB BIRD BIRD Show Concert, 2018, and 2) to study the strategies for creating a performance style that promotes Thai arts and culture in the 2nd BABB BIRD BIRD Show Concert, 1987, the 5th BABB BIRD BIRD Show, 1991, and the 11th BABB BIRD BIRD Show, 2018. The research used a qualitative research methodology, including a study of related research and document, interviews, video media, and data from the experience of participating in a bird show concert. The results of the research were summarized by means of descriptive analysis.
The results showed that there is a creative process, management and performance strategies that promote Thai arts and culture. The arts of the BABB BIRD BIRD Show concert by GMM Grammy Public Company Limited has been running for over 30 years with the concert artist, Thongchai McIntyre or Bird, a popular artist since the beginning of his own musical work in 1983. In terms of the process of creating performing arts in the forms that promote Thai arts and culture, performing arts presentations are presented into concerts by combining with Thongchai McIntyre’s songs to enhance entertainment and infuse Thai arts and culture.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
กาญจนา แก้วเทพ และสมสุข หินวิมาน. (2551). สายธารแห่งนักคิดทฤษฎีเศรษฐศาสตร์การเมืองกับสื่อสารศึกษา. กรุงเทพมหานคร: ภาพพิมพ์.
จิรภัทร ทองบุญเรือน. (2559). การศึกษาพฤติกรรมและกลยุทธ์ทางการตลาดที่มีผลต่อการรับชมการเผยแพร่งานแสดงดนตรีสดและบันทึกการแสดงดนตรีสดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร(การค้นคว้าอิสระปริญญามหาบัณฑิต). กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ.
ชัยอนันต์ สมุทรวณิช. (2540). วัฒนธรรมคือทุน. กรุงเทพมหานคร: พี.เพรส.
ตรีทิพ บุญแย้ม. (2561). รูปแบบทางการตลาดและแนวโน้มธุรกิจการจัดแสดงดนตรีสดประเภทดนตรีสมัยนิยมในประเทศไทย. วารสารวิชาการบริหารธุรกิจสมาคมสถาบันอุดมศึกษาเอกชนแห่งประเทศไทยในพระราชูปถัมภ์ สมเด็จพระเทพรัตนราชสุดาฯ สยามบรมราชกุมารี, 8(1), 174-193.
ประยุทธ์ ศิริกุล. (2551). การประยุกต์นาฎกรรมไทยร่วมสมัยสำหรับการแสดงคอนเสิร์ต (วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต). กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
ธเนศ ขำเกิด. (2548). การสร้างสรรค์ความรู้ตามทฤษฎี Constructionism. วารสารเทคโนโลยี (สมาคมส่งเสริมเทคโนโลยีไทย-ญี่ปุ่น), 31(178), 163-164.
มณฑลี ศาสนนันทน์. (2550). การออกแบบผลิตภัณฑ์เพื่อการสร้างสรรค์นวัตกรรมและวิศวกรรมย้อนรอย. กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
วรรณฎีกา โกศการิกา. (2546). กลยุทธ์การจัด แบบ เบิร์ด เบิร์ด โชว์ เพื่อส่งเสริมภาพลักษณ์ของธงไชย แมคอินไตย์ (วิทยานิพนธ์ปริญญามหาบัณฑิต). กรุงเทพมหานคร: มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
สุรพล วิรุฬห์รักษ์. (2547). หลักการแสดงนาฏยศิลป์ปริทรรศน์. กรุงเทพมหานคร: จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
GMM Grammy. (2563). ข้อมูลคอนเสิร์ต. สืบค้น 15 มิถุนายน 2563. จาก https://www.gmm grammy.com.
CHAMPION, Dean, J. (1984). Sociology. New York: Holt Rinehart & Winston.