Using of Digital Content and the Promotion of Experience to Inspire in Tourism.

Main Article Content

Nattakamol Toongsuwan

Abstract

              Tourism industry and the Digital Content industry are one of the potential target and the future industries to drive economic growth. That can be linked together. This article explores the use of digital content as a key element to help drive and promote the tourism industry to be more valuable and more worth. Today, the uses of digital media or technology as a medium of communication is in a variety of forms and ways of creating opportunities to present any information or content. That can be presented in terms of entertainment and information to enhance the user experience to access the content of the story. The purpose is to demonstrate the benefits of using digital content to engage, search, publish, or forward content. That is another advantage of digital communication apart from marketing benefits or sell promotion. To be able to inspire consumers and encourage travel.


Article history : Received 22 July 2018
                              Revised 11 October 2018
                              Accepted 31 October 2018
                              SIMILARITY INDEX = 0.00

Article Details

How to Cite
Toongsuwan, N. (2019). Using of Digital Content and the Promotion of Experience to Inspire in Tourism. Journal of Management Science Nakhon Pathom Rajabhat University, 5(2), 189–200. https://doi.org/10.14456/jmsnpru.2018.31
Section
Research Articles

References

กนิฏฐา เกิดฤทธิ์. (2559). การท่องเที่ยวตามรอยละคร ภาพยนตร์, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 5 มิถุนายน 2561. จาก. https://www.kanittha.rpu.ac.th/ wp-content/uploads/2016/11/11-Special-Unit-11.pdf.

กรุงเทพธุรกิจ. (2560). แพลตฟอร์มดิจิทัลเชื่อมโยงความสัมพันธ์“แบรนด์-สังคม”, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 5 มิถุนายน 2561. จาก https://www.bangkokbiznews.com/news/detail/742372.

เกริก บุณยโยธิน. (2558). Product Centric VS Customer Centric, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 10 มิถุนายน 2561. จาก https://www.propholic.com/branding-etc/product-centric-vs-customer-centric/.

พงษ์พันธ์ มอญพันธุ์. (2559). Future Traveler Tribes 2030 Building a More Rewarding Journey. TAT Review, 2(1), 12-19.

สยมล วิทยาธนรัตนา. (2554). ความจริงเสมือน (Virtual Reality) : การนำไปใช้และผลกระทบด้านการท่องเที่ยว, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 4 มิถุนายน 2561. จาก https://www.etatjournal.com/web/menu-read-web-etatjournal?catid=0&id=321.

สำนักงานส่งเสริมเศรษฐกิจดิจิทัล. (2559). See Thailand Thru, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 4 มิถุนายน 2561. จาก https://www.seethruthailand.com/th/.

สำนักงานส่งเสริมอุตสาหกรรมซอฟต์แวร์แห่งชาติ (องค์กรมหาชน) (2561). แผนยุทธศาสตร์การส่งเสริมเศรษฐกิจดิจิทัลด้านท่องเที่ยว พ.ศ. 2558-2560, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 5 มิถุนายน 2561. จาก https://www.depa.or.th/sites/default/files/document/files/tourism-digital-economy-pla58-60-v2_0.pdf.

Tat Ayutthaya. (2561). STREET MUSEUM @หมู่บ้านญี่ปุ่น จังหวัดพระนครศรีอยุธยา, [ออนไลน์] ค้นเมื่อ 4 มิถุนายน 2561. จาก https://www.facebook.com/TatAyutthaya/posts/street-museum.